Sidor

fredag 10 februari 2012

Jag just nu:

Minns att jag skrev en lista hurdan jag är när jag startade min första blogg 2007 (blondieina.blogg.se) tänkte att det kunde ju vara lite roligt att skriva en ny lista..och just för att idag tar jag det lugnt och känner mig smått rastlös....!

  • Älskar två stycken undrebara, min sambo Alex och min son Melvin!
  • Böcker jag aldrig blir trött på är Harry Potter
  • Opererad 4 gånger, hoppas jag slipper fler ingrepp!
  • Är översynt, linser eller glasögon används för det mesta - om jag inte är lat!
  • Favoritfärg just nu är grönt och lila, turkos funkar det med =)
  • Blond är jag minsann inte längre...snarare mörkblond om man kan säga blond överhuvudtaget...
  • Barnflicka har jag varit, i två år till två stycken underbara pojkar som idag är rätt stora =)
  • Är gudmor till minstingen jag var barnflicka till
  • Är gudförälder tillsammans med Alex till hans söta systerdotter.
  • Är lärare/förskollärare
  • Har sjungit i kör i många år men inser med åldern att hrm jag sjunger nog inte så himla bra...
  • Älskar att fixa och sortera, skulle nog ha jobbat med något sånt egentligen...frågan är bara VAD?
  • Är som sagt en impulsmänniska...blir något ordentligt klart är det ett under!
  • Tycker mycket om serierna greys anatomy och gilmore girls, tittade på Greys när jag låg inne på sjukhuset...hur man nu vill göra det kan ju andra få undra!
  • Koffeinberoende är jag sedan våren 2006, men lyckades sluta ett tag under graviditeten, finns viljan så funkar det!
  • Är en våg - bli inte irriterade när jag väger för och nackdelar...det kan ta tid!
  • Tycker om citat av olika slag...har även battlat i latinska citat...inte vem som helst som gör det!
  • Fester är roliga, är det dock ett vuxentecken när man börjar tänka att morgondagen är lika viktig?
  • Borde röra mig mer...
  • Älskar salt, surt och chokladlösgodis
  • Senaste resmålet var till Kreta - Grekland, andra ställen jag varit på är Turkiet, Danmark (klart!), Tyskland, England, USA, Portugal och Frankrike.
  • Jane Austens Övertalning, Stolthet och Fördom m. fl. är så bra! Nu pratar jag om filmatiseringarna...och om jag ska vara petig är det serien Stolthet och fördom med Colin Firth som är bäst...den nyare filmen undrar jag varför den kom...
  • Fikor är aldrig fel och tar just nu upp stor del av mitt liv... =) Visst är det underbart att vara föräldraledig!
  • Shopping är aldrig fel...
  • Vidskeplig! Man vet aldrig vad som händer om man lägger nycklarna på bordet, sätter nya skor på bordet, går under en stege, ser en svart katt gå över gatan....
  • Är inte så inne på musik...
  • Kommer egentligen från en liten by på landet.
  • Gillar att läsa, bara jag får ro till det.
  • Blir lätt stressad över saker och ting
  • Gillar listor i alla dess former!
  • Ikea och Ullared är två ställen jag inte hade velat vara utan för länge!
  • Byakrogens i Blentarps kycklingsallad kan man inte säga nej till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar