Sidor

onsdag 5 december 2012

Stockholmstory!

Efter en helg med massor av snö, kyla, affärer och människor har jag äntligen kommit hem till min söta familj igen. Jag har verkligen fått känna på storstadslivet i Stockholm med underbara Elin och hennes familj! Resan startade med att jag tog bussen till Lund för att möta upp Elin där. Eftersom mitt busskort var slut på pengar var jag lite smått orolig över hur det skulle gå att betala med kort mitt i rusningstrafiken. Det hela löste sig genom att busschaffisen inte ens hade maskineriet igång så alla på bussen fick åka gratis. Puh!
Väl i Lund satte vi oss i en kall bil för att köra till Sturup där vi tog planet till Arlanda. Inget speciellt spännande hände under resan. Elin fick sitta i raden framför och hamna mellan en fet gubbe och en annan. Jag själv satt bredvid en IT kille och en tuffing med mössa på ;-).
Väl på Arlanda tänkte vi minsann vara ekonomiska och ta bussen ut, dock visa det sig att det var större förseningar pga snön så det enklaste var att ta Arlanda express och sedan tunnelbana. Så det fick det bli (Elins snälla mamma fick åka och möta oss där eftersom hon köpt SL kort till oss innan under dagen...).
Väl hemma hos Elins moster fick vi god mat och gott vin till middag och vi planerade hur morgondagen skulle se ut, efter det var det natti natti!

Lördagen spenderades med att gå, gå och gå. Lagom till lunch hade vi fortfarande inte handlat något. Humöret var sådär hos oss alla och det fick bli att snabbäta på Jensens (vilket betyder att man betalar maten samtidigt som man får in den!) för att sedan ta nya tag i alla affärer. Väl hemma igen var vi rätt nöjda. Lyckan var HM. Man kan alltid lita på HM! Och framförallt tackar vi de för att de skickat rabattkuponger till mig så att vi var tvungna att gå in där!

Söndagen spenderades i fler affärer och sedan blev det god middag innan vi fick åka taxi till Arlanda. Där var vi smått oroliga att planet skulle ställas in med tanke på tidigare erfarenheter, och vi väntade och väntade. Helt plötsligt går brandlarmet och många resenärer går därifrån - men inte vi! Och tur var det för det var någon som bränt kanelbullar! Planet var lite försenat och oron över att missa flygbussen till Malmö var stor men som tur var vänta bussen och jag kom hem till ett kallt Malmö!

Under tiden jag var borta hade Melvin minsann lärt sig att sova utan nattvällingen, somnar runt 19.30 och vaknar runt 9, Vilken guldklimp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar