Sidor

fredag 14 december 2012

Bugaboo

Tänkte skriva ett litet inlägg om Melvins fina vagn. Eller snarare hans mammas Rolls Royce!
När jag blev gravid dök tankarna upp om vilken vagn som ska inhandlas, som nog är rätt så vanligt för oss kvinnor. Männen börjar direkt leta efter en anledning till att byta bil. Så jag och Alex bestämde oss för att han kollar bilar och jag kollar vagnar! Och så blev det!
När jag blev sjukskrivet hade jag endast internet att tillgå så därifrån utforskade jag ett flertal olika vagnar, från Brio, Bugaboo till Emmaljunga och Cresent. Men i bakhuvudet hade jag ändå drömvagnen klar för mig. Lite eftersom jag testkört denna super vagn och sett massor av sådana vagnar på mitt jobb. Så många kan ju inte ha fel? Världens bästa cityvagn enligt mitt tycke (jag är partisk!) - Bugaboo Cameleon!

Problemet med detta var att vagnen kostade lite väl mycket och begagnat fanns det inte så många av. Begagnade Bugaboo fick även en varningstriangel i tidningen för det hade kommit upp många falska vagnar som skulle vara farliga med lossnande smådelar och annat. När jag låg hemma och hade tråkigt (under sjukskrivningen)  så fick jag världens bästa present som man kan önska sig. Kära blivande mormor skulle minsann ge ett stort bidrag till vagnen! HELA vagnen! Och idag tackar vi henne för det - för det är just min rolls royce och Melvins åk! =)

Problemet var sedan i vilken färg vi skulle ha på den, men den blev mörkgrå och offwhite, och till det köpte vi snöhjul och då fick man orange topptyg med på köpet! Superbra. Vagnen fick vi beställa i slutet av september när jag hade permission från sjukhuset. Beställa på nätet var inget jag ville...
När Melvin kom en månad senare var vagnen inte kommen än. Men precis när vi fick komma hem hela familjen ringde de och berätta att vagnen var klar! Sådan timing!

Nu har över ett år gått och häromdagen fick jag nyheter att vagnens bärhandtag skulle bytas ut! För den hade lossnat på vissa vagnar... vilken tur att vi inte använde den när han var mindre, tyckte den bara var onödig. Men det är bra att de ska byta den!

Ni kanske undrar hur det blev med bil!? Jo det blev en ny bil. Efter lite olika vändor så blev det en Volvo och var klar lagom till då Melvin egentligen skulle kommit, 6 veckor efter hans födelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar