Sidor

tisdag 23 november 2010

Vad är kärlek?


Ja vad är kärlek? Det finns så många olika slags kärlek att det är svårt att beskriva med ett enda ord. Som ett barn på jobbet hade sagt till sin mamma; "Jag älskar mamma och min bil". Alltså finns det kärlek till ting, men även till levande, och levande kan det handla om både djur, vänner, familj, barn och sin älskade.

Om jag tänker efter är den gemensamma nämnaren för min kärlek till min kära Alex, familjen, vänner, gudsonen med familj och kollegor att jag vill alla välgång och lycka. När omgivningen mår bra mår även jag bra. Klart ser inte verkligheten alltid ut så men som i alla relationer måste man jobba lite för det också. Omtanke för andra människor tror jag är viktigt i hela vårt samhälle. Speciellt idag när vi lever i en stressig värld.
På jobbet lär vi barnen att vinka till bilisterna när vi går över vägen. Detta anser jag är jätteviktigt när bilisterna kommer stressade och jäktade men släpper ändå fram oss med en drös ungar. Ofta ser bilisterna arga ut, men så fort barnen vinkar och ler till bilisterna ser man hur de ler och vinkar tillbaka. Vi lär barnen att göra gott och sprida sin kärlek till resten av samhället. Istället för ett stressigt samhälle hjälper vi samhället att bli ett omtänksamhetssamhälle. Ett samhälle där vi vill varandra väl, och barnen är vår framtid! Och när jag tänker på det, ler man, får man ofta många leenden tillbaka =) Testa och se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar