Sidor

måndag 29 november 2010

Min dag!

Tänkte att denna passade helt utmärkt att berätta om en ganska annorlunda lördag som spenderades i Göteborg med min älskling.

Efter en sovmorgon till klockan nio gick vi och åt hotellfrukost, den vann ju allt för mig då det fanns pannkakor =). Efter en lugn frukost gjorde vi oss iordning för en tur i staden.
Vi vandrade neråt till gågatorna i iskall vintervind (-7 grader!). Alex hade fortfarande inte hittat en vinterjacka och passade nu på att leta efter en när vi strosade längs affärerna. Jag hittade en av mina favoritaffärer; Accessorize och där hitta jag en ny fin partyväska/kuvertväska som jag köpte direkt.
Efter ett tag hittade Alex äntligen sin jacka och vi gick och åt lunch på puben Murveln som låg i Nordstan. Efter en god kycklingsallad blev vi ganska trötta och vandrade tillbaka till hotellet. På hotellet tog vi det lugnt, och till min lycka gick till och med Harry Potter på tv! =)

När det blivit mörkt vandrade vi ner till Liseberg för att titta på alla ljusen. Det var kallt men otroligt fint. Kvällen spenderades sedan på Hard Rock café där det var väntetid innan man fick bord och vi satte oss och vänta. 40min skulle det ta. Men icke! Vår blippare som skulle blinka när det var vår tur var i sönder. efter 1,5timme gick Alex och fråga. Blipparen var i sönder! Vi fick bord direkt.
Det var god mat och vi var proppmätta när vi vandrade till hotellet igen för att titta på tv och nanna.
Allt för mig! Leverpastej!

1 kommentar:

  1. ah, vilken korkad blippare!
    Men så härligt ni verkar ha haft det! :)

    SvaraRadera