Sidor

onsdag 19 september 2012

Stormväder! Och planeringsångest!

Idag är det verkligen inneväder...och jag som ville gå ut! Men det finns som sagt inget dåligt väder. Så det blir en promenad till affären senare. Tanken är också att jag ska iväg och simma ikväll...men just nu är motivationen på noll men det kanske ändras!

Igår var vi på BVC och Melvin charma både sköterskan och läkaren. Han är nu ifatt sin "riktiga" ålder och enligt de är han en solskenshistoria! *stolt mamma* och tänka sig att han snart blir ett år! bara en månad och lite till kvar...Lite panik har jag för det då jag (vi) inte har någon aning om vad vi ska ge i födelsedagspresent! Allt han (vi) önskar oss finns på hans önskelista men den har jag skickat ut till släkten och förhoppningsvis får han en del av det - resten får han önska i julklapp. Har ni något tips till mig vad man kan ge?
Han önskar sig redan:

* Lära gå vagn
* bobby car
* bord (stolar har han redan)
* Lektält
* Kläder
* Kulbana
* Kulram
* Cykelhjälm
* Dvd filmer
* Böcker
* Saccosäck
* Fåtölj
* Bokstäver MELVIN till hans rum (dörren)
* Ratt till vagnen
* Pusselmatta
* andra leksaker

Sedan kommer även ångesten över hur man ska fira hans födelsedag. Tänkte ha två barnkalas och ett vuxenkalas. Barnkalasen är jag mer säker på än "vuxenkalaset". Kusinen firade sitt med glöggmingel, smart drag! Men hur ska vi göra.... Blir alltid extra svårt och veta vart man ska dra gränsen (i och med platsbrist och ekonomiskt). Alla tips mottages gärna!

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar