Sidor

onsdag 12 september 2012

Fixardag!

Dagen går i fixarens tecken! Men klart ska det bli extra jobbigt med vissa saker som skulle ta 2 min i vanliga fall tar en halvtimme istället. Såsom att byta ut den söndriga glödlampan i hallen. Den lyckades på något vis rymma från min hand och hamna i tusen bitar på golvet...inte bra! Det blev dammsugning på hög nivå så lilleman inte skadar sig.
Efter det blev det till att laga lite mat till Melvin. Ännu ett nytt försök för att försöka minska på utgiften att handla barnmatsburkar (och det är så tråkigt!). Melvin godkände min potatismos och min lax! Så förhoppningsvis kan vi fortsätta i detta stuket och spara en slant!

Nu sover lilleman och jag hoppas på att hinna klippa ut lite tyg till kusinens mössa som ska sys. Hoppas hoppas! Hon har fått vänta länge på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar