Sidor

måndag 5 mars 2012

Helt slut!

Hela denna familj har varit helt slut! Igår var det inte mycket krafter vi hade. Dopet gick bra, och snabbt! Man hinner liksom inte med i svängarna riktigt. Melvin var hur supersnäll som helst. Prästen var hur rolig som helst och Alex och co spelade och sjöng hur bra som helst.

Att få in 31 personer i vår lägenhet gick förvånansvärt bra, vi kan ju hyra ut lägenheten som festlokal =) eller kanske inte...

Det som är tråkigt vid sådana här stora tillställningar är att man som värd och värdinna knappt hinner prata med någon. Man själv springer runt för att se att allt är i sin ordning, mat på bordet, hur har Melvin det och så vidare. Men ändå skönt att vi gjorde det såhär stort. Tror det var uppskattat av alla. Jag tyckte det var riktigt kul att mina mostrar kom och kära kusin vitamin och hennes son. Får nog ta och köra ut och hälsa på de där på landet nån gång. Var riktigt längesedan vi var där!

Igår var vi på dop! Lilla Jollie döptes! haha det var riktigt skönt att sitta på bänken denna gång och inte där framme vid altaret. Sedan var det god mat och goda tårtor. Efter tårtan var vi så trötta att det var läge att åka hem. Soffan ropade vårt namn!

Nä nu får vi se om jag kan städa undan lite...lönt att man städar innan man tar hem folk...skulle städat efteråt istället ;-)

Bilder på dopet kommer när bilderna från kameran kommer in i datorn...kan som vanligt ta ett tag! Vi är inte så snabba med det och jag behöver lite hjälp av Alex också för att fixa det =)

2 kommentarer:

  1. Tant Jenny här! ;)
    Ja, en fika... jag behöver saker som kan hjälpa mig att fördriva tiden fram till den 19mars.... tror du vi kan planera in en fika innan dess? ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, Ina!
    Vad härliga tankar jag fick nu! :) :)
    Dubbel glädje! Trippel glädje!
    Underbara ullaredscampingen! Det var en häääärlig tripp! :)
    humn... Fika då då! Jag skriver i meddelande på FB för att reda ut ett datum! ;)

    SvaraRadera