Sidor

onsdag 7 december 2011

Rutiner rutiner rutiner....

har vi inte kommit in i riktigt än men det närmar sig!

Lille Melvin växer och växer, både på längd och bredd! Så otroligt skönt! Snart har han kommit upp i hela 4 kg! Igår var dagen då han var beräknad till, tänk om man nu hade gått stor och tjock å väntat å väntat på att värkarna skulle sätta igång...så blev det inte! Både tråkigt och bra på samma gång att det inte blev så. Vi fick hela 6 bonusveckor med honom! Veckor som han egentligen skulle vara i magen å sparka å ha det otroligt trångt. Nu har det blivit otroligt bra, jag är så tacksam att allt har löst sig så...har läst om många som har det mycket tuffare än vad vi har haft det. Barn som kämpar med andningen eller med att maten ska fungera, sådant som många tar som självklart men som inte alltid är det!

Igår var vi hörseltest på audiologen, dit skickas alla barn från neonatal för hörseltest, på "vanliga" nyfödda barn görs detta test på bb. Jag tänkte först dagen innan att det kommer han klara galant, vi märker ju att han hör och reagerar på ljud men när jag satt där och de utförde testen blev jag osäker...kommer han klara det? VI har ju klarat oss undan så otroligt mycket så det vore ju inte konstigt om det i alla fall skulle vara någon nedsättning hos honom, men jag hade minsann rätt från början! Lillprinsen har minsann bra hörsel och vi blev godkända! Super duper!

Efter besöket gick vi gatan över till KK och Neo för att hälsa på J och hennes lille Emil i Lönneberga! Underbart med liten pratstund! Hennes lille växer minsann också och har snart kommit upp i Melvins födelsevikt - duktig kille!
När vi skulle hem gick jag rundan genom prenatal, det var så härligt att se personalen igen, världens bästa personal finns där! Härligt! Och denna vecka får jag lyxen att träffa de på fredag med då vi ska på återbesök på neo!

Jag har börjat laga mer mat hemma, känns kontigt att A ska komma hem för att laga mat, då är det bättre att han passar Melvin och att jag ställer mig vid spisen. Hittentills har det gått ganska bra, det har blivit paj och pastagratäng! Mumsigt! Idag blir det minsann rester...

1 kommentar:

  1. Åh.... lagar mat gör du... vad mysigt! :)
    Rester är ibland det bästa som finns! ;)

    SvaraRadera