Sidor

måndag 21 september 2015

Det här med att aldrig hinna ifatt!

Som småbarnsförälder är man inte alltid helt pigg. och ibland känns det som att man aldrig hinner bli klart med någonting. Hjärnan är ju också som den är, helt ur balans i minst ett år...
Kommer på saker lite då och då som skulle behöva göras. Men sekunden senare är det något annat som får uppmärksamheten och den där första tanken försvann i tomma intet.
Det gäller att försöka trycka in måsten när det är helg och man kan hjälpas åt med barnen eller att göra saker när M är på förskolan. Men 15 timmar går fort! Speciellt när den lille också vill ha lite uppmärksamhet. blir snabb-fix när C sover förmiddagslur ;-)

Jag har många funderingar just nu. Bland annat undrar jag starkt hur det kommer gå senare då alla jobbar och är på förskola? Hur ska man klara av städning, matlagning, undanplockning etc? Hur gjorde vi innan jag var hemma med det? HUR klara jag av att jobba heltid? Det enda jag minns är mitt dåliga samvete över M:s långa dagar på fsk. Dock var detta främst innan vi hann byta till en fsk som ligger närmare vårt nuvarande hem.

Jag hinner aldrig ifatt i alla fall...just nu river C ner allting vid mina fötter och vardagsrummet ser ut som det varit jordbävning....Tips mottages gärna!

Ett charmtroll! Klart ser ni att det är M....Men visst är syskonen lika?

1 kommentar: