Sidor

torsdag 10 september 2015

Att börja förstå, flashback till 2011

Jag blir lätt manisk i att följa olika tv-serier med vissa mellanrum. Och som min käresta säger så måste jag se klart allt på en gång. Det kan stämma...! Eftersom sommaren i stort sett regnade bort blev ju det fallet denna sommar. Jag fick låna hem min mors älskade serie Matador. En dansk serie som utspela sig från 1930 talet till slutet av 1940talet. Helt underbar serie :-) måste ta tag i att önska mig den när jag fyller år, kan behöva ha en egen uppsättning själv! Rekommenderar den starkt!

När Matador var klart börja jag titta på One born every minute säsong 8 (eftersom jag sett alla andra avsnitt under förra hösten innan C kom till världen *hihi*). Jag fick ett hugg i hjärtat när jag såg avsnitt 2. Det kom lite för nära. Där berättar de om PPROM. Vilket vi drabbades av med M i magen. Tårarna föll och jag höll med paret som drabbades i många frågor. Jag  har fått en större förståelse varför sjukvården var som den var när jag blev inlagd, men jag skulle önska mer forskning kring detta så man kan rädda fler barn till världen!

Se den gärna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar