Sidor

tisdag 27 november 2012

Lunk vs Arbete

Det närmar sig, Alexander påminde mig igår då han berättade att han hade börjat komma in i ett lunk på jobbet. Det lunket man brukar få när semestern närmar sig..för snart ska han ju vara hemma med guldklimpen. Inte för att det är speciellt lugnt, men lugnare än att gå till jobbet varje dag antagligen. I alla fall är det mycket lugnare än mitt jobb. Visst närmar det sig...efter nyår är det nya tider! Då ska Melvin vara hemma med pappa medan mamma tar cykeln till jobb. Men det blir ju riktigt skönt för både Melvin och pappa att få vara ensamma tillsammans och hitta sin vardag.
Men jag måste erkänna att jag är rädd. Rädd för att jag inte har jobbat på ett år och sju månader då. Hur sjukt är inte det? Jag lär komma in i det fort igen, kanske just det jag är rädd för. Innan jag blev sjukskriven var jag högt uppe i varv, tog på mig alldeles för mycket och insåg inte att jag kanske skulle ta det lite mer lugnt. Men nu måste jag ha lärt mig en läxa =). Det ska bli roligt också att börja jobba. Träffa nya kollegor med nya tankar och idéer! Underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar