Sidor

måndag 2 april 2012

Underbar helg och nu är det snart påsk!

Nu har jag äntligen varit på Stof och Stil (och Ikea) med min kära underbara mamma och lilleman. Det blev ganska dyrt men såg verkligen fram emot att börja sy, vad händer då? Jo när vi har kommit hem igen efter denna heldagsutflykt skulle mamma visa mig alla finesser på hennes 35 år gamla symaskin, och det slutar med att knappen man ska hålla in när man backar fastnar så nu kan jag bara sy bakåt! Lite tufft! Gissar på att jag får nog ta och köpa en symaskin helt enkelt...men det är ju en djungel och när man ändå ska köpa vill man ju ha en ganska bra en...kanske inte en 35000kronors bara... ;-) Synd bara om mamma som nu har en symaskin som bara backar!

I lördags drog vår lilla familj iväg till Göteborg - skönt att komma bort lite. Bodde på hotell och slappnade av där fanns ju absolut inga måsten. Eller jo, att hitta mat på kvällen. Gick sådär med barnvagn så det slutade med att vi åt på hotellet som bara hade någon form av kvällsbuffé där det fanns Smörrebröd, Sill, fisksoppa, och ceasarsallad. Jag som var sugen på en riktig köttbit! Men vi kom billigt undan i alla fall! Melvin klarade bilresan dit och tillbaka galant. Även med att sova i sin vagn under natten. Så ullaredstrippen kommer nog inte vara större problem!

Nä nu får jag ta och försöka städa lite här medan min lille prins är på gott humör!

Och bara för att ta med någon bild så visar jag nu Melvins fina tavla som hänger ovanför hans säng!

1 kommentar: