Sidor

söndag 9 januari 2011

Nu är glada julen slut slut slut

Ja då är det inga helgdagar förrän till påsk. Usch det känns som otroligt lång tid tills dess. Vi får väl se hur det kommer att gå! Just nu händer det ganska mycket på jobbet som är kul så det kanske går ganska snabbt. Jag ska få en ny kollega - förhoppningsvis blir det hon jag vill att det ska bli =) Om nu hon vill ha det! Sedan ska jag gå en utbildning via jobbet med så det blir fullt ös!

På hemmaplan åker just nu julen ut. Alla adventsljusstakar står på golvet och väntar på att få komma i sina lådor igen när jag lyckas ta mig ner till källarförrådet som är proppfullt...
Det är både bra och dåligt att julen åker ut, bra just för att det känns som om man närmar sig våren, samtidigt lös det upp tillvaron med alla ljus som nu blir lite mörkare. Dilemma!

Har lite problem med utmaningen jag håller på med. Jag ska hitta ett till ögonblick att skriva om och hittar inte det perfekta ögonblicket...ni får ge er till tåls!

Idag är lilla Yrsa en månad! Gud vad tiden går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar