Sidor

söndag 13 mars 2016

Det närmar sig med stormsteg!

Det är inte många veckor kvar innan jag börjar jobba igen. Ska både bli roligt och jobbigt på samma gång. Förra gången kände jag nog mer ångest över att börja jobba än denna gång. Jag känner mig mer laddad faktiskt!
Det ska bli roligt att träffa alla glada barn och kolleger igen. Ska ge järnet! Jag har känt att jag inte riktigt hunnit med det på många många år. Först var jag hemma med M och sedan hann jag inte riktigt med omställningen efter föräldraledigheten och helt plötsligt hade jag sökt ett nytt jobb som jag tackade ja till. Där trivdes jag inte så bra och när pendlingen skulle bli för lång i och med att vi flytta så då byta jag jobb till där jag är idag. Där hann jag vara i 8,5 månader innan C tyckte att vi skulle vara hemma. Så nu är fokus att få koll på läget mer på jobb. Jag har hundra grejer jag vill göra tillsammans med barnen...roligt!
C kommer ha det hur bra som helst med pappa hemma så jag är inte ett dugg orolig för honom. Oron lär väl komma till augusti då han börjar förskolan, men ändå inte på samma sätt som med M. Nu blir det ju samma förskola som de hamnar på så jag känner ju personalen redan, det gör nog mycket på sig tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar