Sidor

onsdag 23 november 2011

Öppen för allmänheten igen...

..för att jag inte kan bestämma mig!


Nu är Melvin 4 veckor gammal, gud vad tiden går fort!

Lite vad som hände efter...
Melvin hamnade direkt på neonatal efter att han föddes (efter att han fått hjälp av neo-personal i direkt anslutning till op), där fick han hjälp med andningen med Cpap och han fick även en sond så att han kunde bli sondmatad. Han fick ligga i öppen kuvös som det kallas. Alex var med hela tiden - jag själv var fast på operationsbordet och sedan på "uppvak" (konstigt att vara på uppvak när man var vaken - dock var det ganska skönt att vila sig där...) så jag visste inte hur det gick för den lille prinsen. Som tur var var det inte många som låg på uppvaket så Alex fick lov att komma och hälsa på mig där och berätta hur det gick där nere så jag inte oroa mig. Det var skönt!

Efter uppvaket körde de ner mig till honom och jag fick hålla den lille prinsen! Det var helt underbart! Vid operationen visa de bara snabbt upp honom innan de tog honom till "barnbordet".
Jag var ganska mör efter snittet - man är inte speciellt stor när man har så ont...så jag låg på bb den natten och hade ont och lillprinsen låg på neo. Alex sov hemma, bestämde att det var lika bra - jag var väl omhändertagen på bb och lillen på neo så det fanns ingen anledning till att sova på sjukhuset för hans del.

Fortsättning följer! Nu skriker lillprinsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar