Sidor

torsdag 10 januari 2013

Då har man snart jobbat i en vecka!

Då har tiden gått lite väl fort igen, men skönt, snart helg!
Det har gått bra att komma tillbaka till jobbet. Blev inslängd direkt i verksamheten och började med inskolning direkt! Tur man är van! Det första jag gjorde när jag började efter utbildningen var att skola in tre barn. Och nu ska jag inom 2 månader skola in 3 barn igen! Som det kan gå!

Plutten har det bra hemma med pappa. Dock har han verkat vara lite bitter på sin mor ett par kvällar men ikväll var han på bättre humör igen. Klart att det är en omställning för honom med! För hela familjen!
Nu väntar vi på att få besked om vilken förskola han kommer få plats på vilket skapar lite oro i magen.

Jobbet skämtar om att ta dit min gamla kollega som idag är pensionär för att kolla av en gång i halvåret om jag är gravid eller inte. Hon är en sådan kännare som kan se i ögonen om någon är gravid eller inte. Så sa hon i alla fall att hon kunde göra. Det roliga var ju att då var jag gravid när jag jobbade tillsammans med henne och jag nekade alla antydningar till det hela...haha! Men så rätt hon hade! Men jag hoppas de låter bli, visst hade det varit kul och träffa henne men kanske inte för den anledningen! (Berätta gör man ju när man är redo för det! ) Men de behöver inte vara oroliga, inga sådana planer finns i dagsläget!

Just nu längtar jag efter sol och värme! En solresa hade verkligen inte varit fel...Snart är det tre år sedan Kreta!

1 kommentar:

  1. soooollll.... mysigt!
    Ja, jag får nog vänta några år med sånna lyxigheter... fast det är lockande! shit, inser just nu att solsemester för vår del var bröllopsresan.... huamaj! o ifjol fick man ju inte ens sol hemma i trädgården! FY-Sommar!
    Måste vara härligt att jobba ändå....
    Åh, nu kom jag på.... då är ju Alex hemma... humn.... jag återkommer!

    SvaraRadera